AUDIOPHILE TOP TEN

AUDIOPHILE TOP TEN

Najlepsze audiofilskie wytwórnie – własne produkcje, świetne realizacje, ciekawy repertuar

Znakomity dźwięk i nudna muzyka – to stereotypowe wyobrażenie o audiofilskich wytwórniach. Zabawne, bo taką opinię wyrażają najczęściej… audiofile, co każe przypuszczać, że ich aspiracje muzyczne są daleko bardziej ambitne niż gusta.

Bardzo też prawdopodobne, iż ten lekko szyderczy stosunek ma zamaskować prawdziwy powód złości na audiofilskie lejbele, wiążący się z radykalnie wysokimi cenami. To nie jest reguła, fakty są jednak takie, że w każdym sklepie płytowym półka z audiofilskimi produkcjami jest zawsze półką najdroższą.

Na koniec powiedzmy sobie szczerze – mit o marnej jakości muzyce wydawanej przez nasze ulubione firmy jest mitem fałszywym. Średni poziom artystyczny jest dużo wyższy na tle całej branży fonograficznej, bo decyzje podejmują ludzie, którzy najzwyczajniej w świecie wiedzą o muzyce więcej niż dyrektorkowie w korporacjach muzycznych, którzy dzisiaj handlują płytami, jutro będą handlować ceramiką sanitarną.

Poniższe zestawienie prezentuje najciekawsze audiofilskie marki. Zabrakło w nim miejsca dla takich choćby legend jak Mobile-Fidelity Sound Lab czy JVC XRCD, ale warto zwrócić uwagę, że zajmują się one głównie reedycjami. Wytwórnie poniższe odznaczają się zaś tym, że tworzą własne katalogi.

Chesky Records
http://www.chesky.com/

Reference Recordings
www.referencerecordings.com

MA Recordings
http://www.marecordings.com/

Pentatone
http://www.pentatonemusic.com/index1.htm

ECM
www.ecmrecords.com
Uwaga: równie wysoki poziom jak ECM wykazują dwie inne wytwórnie, które warto wymienić w tym miejscu: CAM JAZZ (www.camjazz.com) i ACT (www.actmusic.com)

Stockfish
www.stockfisch-records.de

Linn Records
www.linnrecords.com

NAIM
www.naimlabel.com

2L
www.2l.no

Tacet
www.tacet.de

Kategorie: NOWOŚCI

Skomentuj