RATUJ MUZYKĘ I… SIEBIE

RATUJ MUZYKĘ I… SIEBIE
Chcąc nie chcąc promujemy coś, co wydaje nam się skończonym idiotyzmem

Akcja jest powiązana z promocją chińskich słuchawek HiFiMan (kiedyś testowaliśmy, przy pierwszym nagraniu binauralnym zaczęły rzęzić), ale dostępna jest także w wersji bez sponsora. Ma na celu… Właśnie… Już nawet nie myślimy, czy promocję dobrej muzyki, czy muzyki w nowych formatach, bo takiego pytania inicjatorzy tej oryginalnej inicjatywy chyba sobie nie zadali. Ale to tylko nasze przypuszczenia. Poniżej info, które otrzymaliśmy w związku z tym bardzo nietypowym przedsięwzięciem… Wnioski z lektury to Państwa rzecz!

„Mamy XXI wiek, a korzystamy tylko z 5 procent dźwięku, który mieliśmy w 1978 roku”
Cyfrowy nie zawsze znaczy lepszy. Tytułowe słowa wypowiedział legendarny rockman Neil Young, a były one bezpośrednim atakiem na cyfrowy format MP3, który zgodnym zdaniem muzyków, dźwiękowców i producentów hi-fi niszczy piękno muzyki.
Ale MP3 to tylko wierzchołek góry lodowej. Dlaczego musimy ratować muzykę? Każdego dnia miliony ludzi zabijają w muzyce to co najcenniejsze – jej jakość i wyjątkowe brzmienie. Niepowtarzalny dźwięk najrzadszych i najdroższych instrumentów na świecie, pieczołowicie dopracowywane w studio wokale, niepowtarzalna akustyka sal koncertowych – wszystko to tracimy bezpowrotnie.
Poczucie, że muzyka cyfrowa jest zawsze i w każdym względzie perfekcyjna jest bardzo złudne. Nigdy dotąd nie było tak dużych różnic w jakości nagrywanej muzyki. Bardzo często same wytwórnie celowo zubażają dźwięk, ale nie mniej często dzieje się tak przez nieświadomość użytkowników. Nie pozwalajmy się okradać, nie żyjmy w nieświadomości. Pogarszająca się jakość muzyki ma wiele źródeł: od nagannych praktyk koncernów muzycznych, które wierzą, że to co jest głośno nagrane sprzeda się częściej, przez nieświadomość użytkowników, którzy korzystają ze słabych formatów cyfrowych. Cierpimy w końcu na nadmiar marketingu w produkowanym sprzęcie hi-fi, który krzyczy z kolorowych pudełek o coraz to nowych technologiach.
Ratuj Muzykę!
Ratujmuzyke.pl to inicjatywa, która ma na celu promocję bezstratnych formatów muzycznych, najlepiej nagranych albumów z najlepszą muzyką i technologii hi-fi, które faktycznie pozwalają na odtworzenie jak najwyższej jakości utrwalonej w materiale studyjnym. Dlaczego warto odwiedzić i promować stronę www.ratujmuzyke.pl? Bo to cenne źródło informacji, z którego dowiemy się o wielu do tej pory słabo nagłośnionych kwestiach związanych z muzyką i jej jakością.
Autorzy Ratuj Muzykę odpowiadają na następujące pytania:  Czy istnieje muzyka cyfrowa?  Dlaczego format MP3 powinien zniknąć?  Jak można łatwo i tanio poprawić jakość dźwięku z komputera?  Dlaczego pomiar dźwięku nie jest tożsamy ze słuchaniem muzyki?  Dlaczego muzyka cyfrowa jest często gorszej jakości od tej z winyli?  Dlaczego koncerny muzyczne wciąż podnoszą poziom głośności nowo nagrywanych albumów?  Dlaczego tani sprzęt psuje dźwięk? Ratuj Muzykę promuje także najlepiej nagraną muzykę – zbiór najlepszych albumów wciąż rośnie: http://ratujmuzyke.pl/index.php?menu=lista_albumow Ratuj Muzykę prowadzi profil na Facebooku, na którym informuje o nowych najlepiej nagranych albumach tylko z najlepszą muzyką. http://www.facebook.com/RatujMuzyke
INFORMACJE DLA DZIENNIKARZY I WYDAWCÓW. Dołącz do nas! Mając na uwadze odmienne sposoby podejścia do promocji akcji PRowych w załączniku przygotowaliśmy wersję logo akcji „Ratuj Muzykę” bez loga marki HiFiMAN. Wynika to z faktu, że akcja ma charakter przede wszystkim edukacyjny, w drugiej zaś kolejności PRowy. Zachęcamy do zamieszczenia informacji wraz z dowolną wersją loga akcji „Ratuj Muzykę”. Masz wątpliwości? Sprawdź nas! Czy informacje zawarte na stronie to prawda? Czy różnice w jakości dźwięku są faktycznie tak daleko idące? Nie warto się domyślać.
Wystarczy skontaktować się z nami, bezpłatnie wypożyczyć na testy sprzęt HiFiMANa i porównać go na własne uszy z dotychczasowym. Nie wymagamy świadczeń zwrotnych ze strony dziennikarzy i redakcji. To nic nie kosztuje! Chcemy aby każdy usłyszał i zrozumiał różnicę, o której piszemy. Kto jest już z nami? Merytorycznego i promocyjnego wsparcia udzielili nam: Andrzej Kisiel, redaktor naczelny magazynu Audio. Marek Suchocki, redaktor naczelny magazynu Hi-Fi Choice & Home Cinema. Wojciech Pacuła, redaktor naczelny magazynu High Fidelity. Serwis informacyjny hi-tech i audio-video – HD-Opinie.pl. Portal specjalistyczny PC – Dobreprogramy.pl. Specjalistyczny serwis audio-video – RMS.pl

Kategorie: NOWOŚCI

Skomentuj