WIMP HIFI w POLSCE

WIMP HIFI w POLSCE
Na początku przyszłego roku serwis streamingowy WiMP zacznie nadawać w Polsce muzykę w bezstratnych plikach FLAC. Od soboty można zapisywać się na konta testowe. Szczegóły - w informacji poniżej

Już wkrótce muzyczny serwis streamingowy WiMP wprowadzi w Polsce abonament HiFi, czyli możliwość odsłuchu muzyki w najwyższej, bezstratnej jakości oferowanej przez pliki FLAC. Zapisy na konta testowe już trwają.

Na początku grudnia br. WiMP zapowiedział wprowadzenie w Polsce abonamentu HiFi. Najprawdopodobniej usługa zostanie udostępniona już w pierwszym kwartale 2014 roku. Jej cena nie jest jeszcze znana, wiadomo jednak, że będzie atrakcyjna.

– Usługa działa od ponad miesiąca w Skandynawii oraz Niemczech i cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. – mówi Adrian Ciepichał, dyrektor generalny polskiego oddziału WiMP. – Nareszcie fani mogą słuchać muzyki w najwyższej, bezstratnej jakości. Szczególnie cieszy nas to, że w porównaniu do kont Premium, niemal dwukrotnie wzrosła liczba odsłuchów muzyki klasycznej i jazzu. Proces przenoszenia ponad 20 milionów plików FLAC trwał kilka miesięcy i zakończył się pełnym sukcesem.

Wprowadzenie HiFi do Polski będzie składało się z kilku faz. Pierwszą z nich są zapisy na konta testowe. Już od soboty każdy kto wejdzie na stronę www.wimp.pl/hifitest może zgłosić chęć korzystania z usługi.

Skandynawski muzyczny serwis streamingowy oferuje ponad 20 milionów utworów, zarówno zagranicznych, jak i polskich. Dostęp do podstawowej wersji serwisu, w formie aplikacji desktopowej na komputerze, kosztuje 9,99 zł miesięcznie, a w przypadku wersji premium, działającej dodatkowo także na urządzeniach mobilnych, opłata miesięczna wynosi 19,99 zł. To jednak nie jedyne możliwości korzystania z usługi, jakie oferuje WiMP. Serwis umożliwia także stały, darmowy dostęp do swoich zasobów muzycznych (dla aplikacji desktopowej) z limitowanym czasem odsłuchu utworów i powiadomieniami serwisu pomiędzy utworami, np. informującymi o płatnej wersji WiMP dostępnej także na urządzeniach mobilnych. Wszystkie wersje są od reklam zewnętrznych. Co więcej, zakładając darmowe konto WiMP użytkownik ma jednocześnie możliwość przez 7 dni testować serwis na urządzeniach mobilnych.

Koncepcja ta już z powodzeniem działa na innych rynkach europejskich, takich jak: Szwecja, Norwegia, Dania, Niemcy. W sumie WiMP podbił już serca 400 tys. użytkowników, a liczba ta ciągle rośnie. W 2011 roku serwis otrzymał brytyjską nagrodę Meffy Awards dla najlepszego serwisu muzycznego. Regularnie wygrywa także testy konsumenckie we wszystkich krajach, w których jest dostępny. WiMP posiada licencję na ponad 20 milionów utworów. Serwis zapowiada również launch w innych krajach. WiMP należy do spółki Aspiro, notowanej na sztokholmskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (NASDAQ OMX).

Kategorie: NOWOŚCI

Skomentuj