Dorastał w Nowym Jorku, gdzie jego ojciec pracował w firmie zajmującej się aparatami słuchowymi. Syn odziedziczył zainteresowania nowymi technologiami i po zdobyciu wykształcenia w dziedzinie nauk ścisłych został inżynierem. Początkowo pracował w David Bogen Company, gdzie szybko zaprzyjaźnił się ze swoim szefem – Bernardem Kardonem.
Wkrótce okazało się, że firma nie jest w stanie zapewnić odpowiednich warunków rozwoju zawodowego tym ambitnym młodym ludziom. W 1953 roku postanowili wspólnie odejść i założyć własny biznes. Czas pokazał, że była to bardzo dobra decyzja. Już rok później (w 1954) wypuścili na rynek pierwszy na świecie amplituner, który skonstruowali. Był to wielki sukces, szczególnie wśród młodych słuchaczy. W ciągu trzech lat początkowa kwota, którą zainwestowali, wzrosła z 10 000$ do 600 000$ i w 1956 roku Bernard Kardon zdecydował się odsprzedać swoje udziały.
Sidney Harman został jedynym właścicielem firmy i kontynuował pracę. Dwa lata później powstał Festival TA230 (amplituner stereo), a w latach 60. i 70. marka utożsamiana była z najwyższej jakości sprzętem audio i proponowała coraz nowsze udogodnienia w tej dziedzinie.
Ta historia nie jest jednak tylko opowieścią o dobrych wyborach i sukcesach. Bezsprzecznie jest jednak opowieścią o innowacjach. Choć na przestrzeni lat były momenty trudne – między innymi sprzedaż firmy Beatrice Foods w 1976 roku, co spowodowało spadek jej pozycji i stratę prawie 40% dotychczasowych atutów, a następnie sprzedaż marki firmie japońskiej, to Harman Kardon zawsze broniło się swoimi produktami opracowywanymi przez najlepszych inżynierów na świecie.
Sidneyowi Harmanowi udało się odzyskać przedsiębiorstwo w 1985 roku. W jego rękach na nowo zaczęło rozkwitać, ale ostatnia dekada XX wieku przyniosła kolejne problemy i wyzwania. Firma nadal produkowała doskonały sprzęt, ale straciła pozycję lidera w dziedzinie technologii i nowych rozwiązań.
Starania podjęte przez kierownictwo przyniosły jednak oczekiwane rezultaty. Harman Kardon znów zaczął wyznaczać kierunki rozwoju w dziedzinie audio oraz wprowadzać na rynek innowacyjne produkty i patenty. Świętując w 2003 roku 50. rocznicę istnienia marki, firma z dumą podkreślała swój wieloletni dorobek i pozycję światowego lidera. Do koncernu należą dziś takie marki jak: Harman Kardon, JBL, AKG, Infinity, Mark Levinson, Revel czy Lexicon, a proponowane produkty audio są połączeniem luksusu oraz doskonałego brzmienia.
Przykładem może być między innymi jeden z najnowszych głośników – Harman Kardon Onyx, który w 2013 roku zdobył nagrodę EISA, jako najlepszy produkt w kategorii Mobile Audio System. Ten przenośny głośnik to wysublimowane połączenie funkcjonalności i stylu. Wyposażony jest w technologię poszerzania sceny dźwiękowej DSP firmy Harman, co pozwala uzyskać zaawansowane i zrównoważone brzmienie. Pełne i bardziej realistyczne doznania dźwiękowe generuje za pomocą czterech głośników i dwóch membran biernych. Wyposażono go we wszystkie najnowsze technologie bezprzewodowego przesyłania dźwięku i strojenia (Bluetooth® z NFC, aptX oraz AAC, DLNA® i AirPlay®). To produkt przełomowy nie tylko dla Harmana, bo wyznacza nowe, nieosiągalne dotąd, standardy w sektorze bezprzewodowego, przenośnego sprzętu audio. A całość wykonano z najwyższej jakości materiałów – prawdziwej skóry i aluminium.
Sidney Harman prowadził firmę do 2007 roku, kiedy to w wieku 88 lat przekazał ją Dineshowi Paliwalowi, który został Dyrektorem Generalnym Harman International. Dziś Harman to spółka akcyjna o wysokich standardach i renomie.
Sidney Harman zmarł we wtorek, 12 kwietnia 2011 roku w Waszyngtonie. Miał 92 lata.