MINORITENKONVENT

MINORITENKONVENT

Rating

5 out of 5
Wartość artystyczna
5 out of 5
Brzmienie

Total

5
5 out of 5
Rewelacyjna płyta z praktycznie nieznaną muzyką skrzypcową z końca XVII wieku

Sonaty Jana Ignáca Františka Vojta, Nikolausa Fabera, Heinricha Ignaza Franza Bibera, Johanna Caspara Teubnera, Giovanniego Buonaventury Vivianiego oraz kilka innych anonimowych utworów pochodzą z manuskryptu XIV 726 wiedeńskiego zgromadzenia franciszkanów i reprezentują w pełnym blasku północnoeuropejską szkołę skrzypcową z całą jej taneczną zwiewnością, elegijną refleksją i wirtuozerską ekstrawersją.

Minoritenkonvent

Solistka Stephanie Paulet czuje się znakomicie w różnorodności technik i nastrojów, zaś towarzysząca jej na zbudowanym przez André Silbermanna pozytywie organowym Elisabeth Gauger nigdy nie narusza idealnej równowagi, perfekcyjnie akcentując główne motywy skrzypiec. Płyta została zrealizowana w kościele Eglise Sainte-Madeleine we francuskim Strasburgu przez Aline Blondiau, wyśmienitą reżyserkę dźwięku, znaną między innymi z wielu udanych prac dla Jordi Savalla i jego wytwórni Alia Vox, która stworzyła prawdziwe akustyczne arcydzieło. Instrumenty zostały przez nią umieszczone w dość szerokim planie, ich balans jest wręcz nieprawdopodobny, a rozległa przestrzeń kościoła jest wykorzystana jako jeden z najważniejszych elementów tego nagrania. Niezwykłe muzyczne misterium. Otwiera nawet najbardziej oporne uszy.

Skomentuj