OPPO SONICA

OPPO SONICA
Kto chce być wśród głównych graczy na rynku hi-fi, musi mieć w katalogu głośniki bezprzewodowe. Do walki o portfele klientów dołącza właśnie Oppo, marka znana z produkcji tanich, ale znakomicie brzmiących komponentów.

Z raportu „Hi-Fi System Market – Global Forecast to 2022” opracowanego przez firmę MarketsandMartkets wynika, że wartość sprzedaży urządzeń audio wzrośnie z 10,62 mld w 2015 roku do 16,49 mld mld dolarów w 2022. Czyżby nagle świat pokochał kosztowne wzmacniacze lampowe, kolumny tubowe, ręcznie kute japońskie kable i stopki antywstrząsowe rozwijane w laboratoriach sejsmograficznych w San Francisco? Bynajmniej. Motorem rozwoju tego segmentu nie będą audiofilskie kurioza, lecz urządzenia bezprzewodowe, w tym głośniki i soundbary. Ten trend jest bardzo wyraźny na największych światowych rynkach. W Niemczech w ostatnim roku sprzedaż systemów kina domowego – jak pokazuje najnowsze badanie CEMIX – spadła o 39,8 procent, a tradycyjnych zestawów audio o 31 procent. Wystrzelił natomiast – i to aż o 37 procent – popyt na sprzęt bezprzewodowy. Szczególnym powodzeniem cieszą się instalacje wielostrefowe – zapotrzebowanie skoczyło aż o 60 procent.

Nic dziwnego, że Oppo rozszerza swój katalog o aktywny bezprzewodowy głośnik Sonica. Może działać samodzielnie, w układach stereofonicznych oraz w projektach wielostrefowych. Wyposażony jest w wi-fi (802.11.a/b/g/n/ac), AirPlay, Bluetooth oraz terminale liniowe do podłączenia zewnętrznych urządzeń. Współpracuje z USB, NAS i serwerami DLNA. Zarządzanie odbywa się m.in. poprzez darmowe aplikacje na iOS i Androida. Urządzenie pracuje w standardzie 24/192 i czyta większość popularnych plików, w tym WAV, FLAC i Apple Lossless. Sonica ma wbudowane dwa 3,5-calowe basy, dwa 3-calowe przetworniki w technologii BMR oraz dwa 2,5-calowe szerokopasmowe napędy neodymowe. Waga – 2,4 kg, wymiary – 301 (L) x 147 (W) x 135 (H) cm.

Cena – 299 dolarów.

Kategorie: NOWOŚCI

Skomentuj