Oprogramowanie zostało stworzone w zajmującej się dźwiękiem 360-stopniowym firmie Two Big Ears, która niedawno została przejęta przez Facebook, intensywnie finansujący i rozwijający przedsięwzięcia związane z rozszerzoną rzeczywistością, m.in. w Oculusa. Rozwiązania oferowane przez FB360 mają na celu usprawnienie produkcji, obróbki i implementacji ścieżek audio na potrzeby VR niezależnie od platformy. W bezpłatnym pakiecie znajdują się dwie wtyczki do DAW (FB360 Spatialiser i FB360 Control), VR Video Player, pozwalający na wizualizację i synchronizację plików 3D z tworzonymi projektami oraz FB360 Encoder do konwertowania miksów DAW do formatów zgodnych ze standardem VR. Firma opracowała także FB360 Audio Engine (nie ma go w udostępnionym pakiecie) pozwalający umieszczać przygotowany materiał audio na różnego rodzaju platformach VR i 360. Spatial Workstation na razie jest dostępny tylko w wersji na sprzęt z systemem OSX 10.7 lub wyższym. Wersja na Windows jest dopiero zapowiadana. Oprogramowanie działa na co najmniej Pro Tools HD 10.3.5 lub DAW-ach z VST, takimi jak Reaper czy Nuendo. Autorzy polecają także okulary Oculus Rift DK2, nie są one jednak obowiązkowe. Materiał jest dostępny tutaj.