BARIERA DŹWIĘKU

BARIERA DŹWIĘKU
BMC Arcadia. Trójdrożne, bipolarne kolumny z obudową o dość wyszukanej bryle, która została wykonana z kompozytu ceramicznego o nazwie Megalith. Z przodu i z tyłu umieszczone zostały wstęgowe tweetery i 6,1-calowe głośniki średniotonowe z kewlaru BMC, Lansche i Wadax - trzy europejskie firmy, których kolumny głośnikowe pretendują do klasy mistrzowskiej Dla BMC Arcadia jest debiutem na rynku kolumn, Lansche jest znany tutaj jako producent modeli z plazmowymi tweeterami, zaś Wadax to znana w Hiszpanii od wielu lat drużyna założona przez panów Angela i Javiera Guadalajara. Wszystkie trzy manufaktury, choć dysponujące marginalnym doświadczeniem i bardzo skromnymi możliwościami w porównaniu z wielkimi markami, takimi choćby jak B&W, JBL czy KEF, bez kompleksów stają do rywalizacji o tytuł czempiona w najwyższej kategorii cenowej.

Po bokach konstruktorzy BMC umieścili potężne 11-calowe woofery z kewlaru, z których każdy napędzany jest przez 6 magnesów. Zewnętrzny crossover umożliwia optymalną konfigurację zasilania wszystkich sekcji głośnikowych. Dzięki niemu można oddzielnie sterować torem wysoko-, średnio- i niskotonowym. Para kolumn kosztuje 39 tys. dolarów 
Lansche No.7. Trójdrożne pasywki. Cztery 8,7-calowe przetworniki basowe, dwa 4-calowe średniotonowce oraz plazmowy tweeter. Kolumny mają wysokość 175 cm. Za parę trzeba zapłacić 100 tys. dolarów. Wersja wykończona czarnym lakierem fortepianowym jest droższa o 8 tys. dolarów
Specjalność firmowa Lansche – Corona Plasma Tweeter. W kolumnach No.7 wykorzystana została najnowsza wersja tego wynalazku

Wadax La Pasion. Aktywne kolumny, napędzane 400-watowym cyfrowym wzmacniaczem umieszczonym w aluminiowej podstawie. Hiszpanie wyposażyli je w konwerter cyfrowo-analogowy i przystosowali do współpracy praktycznie z każdym rodzajem przedwzmacniacza. Za parę La Pasion winszują sobie 106,5 tys. dolarów

Kategorie: NOWOŚCI

Skomentuj