Brytyjski Meridian tworzy globalną sieć własnych butików
To kolejny producent sprzętu audio, który rezygnuje z tradycyjnej sprzedaży swoich wyrobów poprzez małych, lokalnych dystrybutorów. Brytyjczycy otworzyli już swoje firmowe salony m.in. w Bangkoku, Mexico City, Moskwie, Dehli, Bangalore, Seulu, w Kuwejcie i na Tajwanie. W przyszłorocznych planach są Chiny, Wielka Brytania i kolejne butiki w Rosji. Są one zazwyczaj usytuowane w ekskluzywnych dzielnicach i centrach handlowych, dzięki czemu jest spora szansa na przyciągnięcie zamożnej klienteli.
Przypomnijmy, że niedawno McIntosh zdecydował się sprzedawać część swojej oferty w domach mody słynnego projektanta Johna Varvatosa, Zu Audio inwestuje w globalną sprzedaż bezpośrednią, B&W wszedł w USA w sieć tanich marketów z elektroniką, Onkyo przemyśliwuje współpracę z Walmartem, a wiele innych hi-endowych marek nie ma już żadnych oporów, by upłynniać swoją produkcję w internecie, np. na aukcjach na eBayu lub – jak Thiel – na Amazon.com. Trend jest na tyle silny, że prawdopodobnie może mocno zaszkodzić dotychczasowemu schematowi sprzedaży, w którym najważniejszą rolę odgrywali liczni, ale słabi lokalni pośrednicy.