Po dynamicznym wzroście wartości sprzedawanych telewizorów i sprzętu audio w 2020 roku, 2021 rok również zapowiada się optymistycznie dla obydwu segmentów. Zmienią się jednak zachowania kupujących, które w 2020 roku były w dużej mierze dyktowane przez pandemię i lockdown. Wraz z luzowaniem obostrzeń, będzie rosła popularność słuchawek sportowych, a w sektorze telewizorów sprzedaż będą napędzać duże imprezy sportowe – przewiduje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce, właściciela marki Philips TV & Sounds.
Słuchawki napędzają segment audio
W minionym roku bardzo dynamicznie wzrósł segment audio. Philips TV & Sounds odnotował wzrost wartości sprzedanych urządzeń o 33%, za co w dużej mierze odpowiadała popularność słuchawek – wzrost wartości o 85% r/r.
W czasie lockdownu wiele osób inwestowało w nowe, dźwiękoszczelne słuchawki, aby móc skupić się na pracy czy nauce. Słuchawki były też wykorzystywane do rozrywki i relaksu – podczas gry na konsoli czy oglądania ulubionego serialu lub filmu. Dobre słuchawki pozwalały z jednej strony „odciąć się” od otoczenia, a z drugiej nie przeszkadzać domownikom, którzy też musieli skupić się na realizacji swoich obowiązków w warunkach „nowej normalności”.
2021 rok również będzie należał do słuchawek. Zmieni się jednak ich zastosowanie. – Wraz ze stopniowym luzowaniem obostrzeń antypandemicznych, będziemy coraz częściej wychodzić z domu, uprawiać sport na świeżym powietrzu, a z czasem również na siłowniach i w klubach fitness. Właśnie dlatego Philips wprowadzi w tym roku na rynek nowy model słuchawek sportowych – Philips A7306 z wbudowanym czujnikiem pulsu – podkreślił Marcin Habzda. – Od lat obserwujemy rosnący trend dbałości o zdrowie, w tym o kondycję fizyczną. W 2021 roku uprawianiu sportów będzie też sprzyjała potrzeba ruchu i wyjścia z domu po miesiącach ograniczeń – dodaje dyrektor generalny TP Vision w Polsce.
Nowe modele telewizorów, piłkarskie EURO i Igrzyska Olimpijskie, gaming
Po pozytywnych wynikach w segmencie telewizorów – TP Vision osiągnęło wzrost wartości sprzedanych urządzeń o 4% r/r – 2021 rok również zapowiada się optymistycznie. Będzie to z jednej strony efekt między innymi wprowadzenia na rynek nowych modeli telewizorów.
– W 2021 roku spodziewamy się kontynuacji trwającego od kilku lat trendu wzrostowego. Będzie to efekt między innymi wprowadzenia na rynek naszych nowych produktów. W 2021 roku zadebiutuje pierwszy telewizor Philips miniLED. Odświeżamy również odnoszącą bardzo duże sukcesy serię Performance, która oferuje urządzenia klasy premium w rozsądnej cenie. Dodatkowo, zaprezentowaliśmy nowe modele telewizorów OLED. Oczekujemy, że wzbogacenie oferty telewizorów Philips przełoży się na wyniki sprzedażowe – podkreśla Marcin Habzda.
2021 rok będzie też wyjątkowy dla sektora telewizorów ze względu na zaplanowane, duże imprezy sportowe – piłkarskie EURO i Igrzyska Olimpijskie. – Fani sportu będą mogli oglądać zmagania swoich idoli na przestrzeni czerwca, lipca i sierpnia. W poprzednich latach tego typu wydarzenia przekładały się na wzrost popularności nowych telewizorów. Miłośnicy sportu chcą oglądać zawody sportowe na telewizorze najwyższej jakości. W związku z pandemią pod znakiem zapytania stoi obecność kibiców na trybunach. Zamknięcie trybun oznaczałoby większą liczbę fanów śledzących imprezy sportowe przed telewizorem i dodatkowy wzrost sprzedaży – komentuje Marcin Habzda z TP Vision.
W 2020 roku na rynku zadebiutowały też dwa nowe modele popularnych konsol do gier, co również przekłada się na sprzedaż nowych telewizorów. – Aby móc w pełni wykorzystać potencjał najnowszy konsol do gier, potrzebny jest telewizor o odpowiednich parametrach. Fani gamingu, którzy posiadają nieco starsze telewizory, już w 2020 roku chętnie wymieniali je na nowe. W 2021 roku spodziewamy się kontynuacji tego trendu – stwierdza Marcin Habzda.