Sony stawia sobie za cel „wypełniać świat emocjami dzięki potencjałowi kreatywności i technologii”. Zgodnie z obranym kierunkiem „zbliżania się do ludzi” firma wypracowuje nowe wartości, które oddziałują na ludzkie emocje dzięki przybliżeniu się do twórców i użytkowników. 4 stycznia, na konferencji prasowej poprzedzającej otwarcie targów dla publiczności, prezes i dyrektor generalny Sony Group Corporation Kenichiro Yoshida powiedział, że „w trudnym okresie ostatnich dwóch lat potwierdziliśmy znaczenie naszego celu. Chcemy umożliwiać ludziom nawiązywanie głębszych relacji z osobami o takich samych zainteresowaniach i tworzenie silniejszych więzi w ich społecznościach”. Yoshida wspomniał o współpracy z artystami, na przykład z piosenkarką Adele nad jej nowym albumem „30”. Zaprezentował też technologie i inicjatywy wspierające twórców, jak rozwiązanie „Virtual Production”, usuwające bariery w produkcjach wideo, profesjonalny dron „Airpeak” do zastosowań twórczych i najnowszy smartfon „Xperia PRO-I”.
Po nim głos zabrał Tom Rothman, prezes i dyrektor generalny grupy Sony Pictures Entertainment Motion Picture, który mówił o PlayStation Productions — opartej na PlayStation IP współpracy między Sony Pictures Entertainment a Sony Interactive Entertainment przy produkcji filmów i telewizorów. Znaczenie tej współpracy podkreślali Tom Holland, będący gwiazdą dokonanej przez PlayStation Productions filmowej adaptacji gry „Uncharted”, oraz Neil Druckmann, prezes studia produkcji gier Naughty Dog.
Z kolei Jim Ryan, prezes i dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment, zapowiedział nową generację systemu wirtualnej rzeczywistości „PlayStation VR2” i nowe „kontrolery PlayStation VR2 Sense”, które zapewnią niespotykane przedtem doświadczenia i intensywne przeżycia w świecie gier. Ogłosił też, że gra „Horizon Call of the Mountain”, będąca najnowszym tytułem z serii „Horizon” i wielkim światowym przebojem, zostanie wydana specjalnie na „PlayStation VR2”.
Po nim ponownie zabrał głos Yoshida, który omówił w zarysie technologię śledzenia opracowaną przez Hawk-Eye Innovations — firmę wchodzącą w skład Sony Group. Mówił również o współpracy z klubem piłkarskim Manchester City Football Club nad stworzeniem nowego rodzaju społeczności kibiców w przestrzeni wirtualnej.
Yoshida zakończył prezentację informacją o postępach i dalszych kierunkach w realizacji projektu VISION-S — inicjatywy mającej przyczynić się do rozwoju mobilności. Powiedział, że „Sony, jako »firma twórczej rozrywki«, ma wszelkie warunki, by stworzyć nową definicję mobilności”. Zapowiedział ponadto utworzenie przez Sony wiosną 2022 r. spółki operacyjnej „Sony Mobility Inc.”, poprzez którą firma zamierza zbadać możliwości wejścia na rynek pojazdów elektrycznych.
Najważniejsze produkty i technologie prezentowane na targach
Motywem przewodnim stoiska Sony w Las Vegas i ekspozycji na platformie online „Sony Square” będzie „Współtworzenie przyszłości rozrywki”. Firma zaprezentuje różne technologie i inicjatywy wspierające twórców i pozwalające przybliżyć się do użytkowników.
Główne atrakcje na stoisku Sony na targach w Las Vegas:
- VISION-S
Prezentowany będzie prototypowy samochód (VISION-S 01), testowany obecnie na drogach publicznych, i prototypowy SUV (VISION-S 02). Szczegóły podano w informacji prasowej i na specjalnej stronie internetowej o VISION-S.
- Airpeak S1
Na stoisku firmy znajdzie się profesjonalny dron Sony „Airpeak S1”, który właśnie wszedł na rynek amerykański. Airpeak S1 to najmniejszy na świecie dron, który można wyposażyć w pełnowymiarowy aparat bezlusterkowy Alpha™*1. Samodzielnie opracowane silniki, śmigła, system sterowania, technologia czujników itp. zapewniają łatwość manewrowania, dynamikę i precyzję w locie.
- PlayStation®5
Konsola PlayStation®5 przenosi graczy w świat gier o niespotykanej szybkości, wierności wizualnej i intensywności sensorycznej. Jest wyposażona w superszybki dysk SSD, dedykowany wewnętrzny system wejścia/wyjścia, technologię Tempest 3D AudioTech i bezprzewodowy kontroler DualSenseTM z najnowocześniejszymi efektami dotykowymi i adaptacyjnymi efektami Trigger. W Las Vegas prezentowanych będzie wszystkich pięć inspirowanych galaktyką odmian kolorystycznych konsoli i kontrolera bezprzewodowego.
- Crystal LED
Przy wejściu na stoisko zainstalowany będzie wielkowymiarowy wyświetlacz Crystal LED, wyświetlający materiały o innowacjach Sony w takich dziedzinach, jak wirtualna produkcja i przyszłość rozrywki w sporcie.
- „Wirtualna produkcja” — technologia produkcji filmowej stymulująca kreatywność twórców
Wirtualna produkcja wdraża środowisko produkcji, w którym obraz tła łączony jest w czasie rzeczywistym z głównym motywem. Eliminuje to szereg ograniczeń typowych dla produkcji filmowej, w tym uzależnienie od lokalizacji, pogody i czasu. Połączenie wyświetlaczy Crystal LED, służących do wytwarzania obrazu tła o wysokiej rozdzielczości, dużym kontraście i bogatej kolorystyce, z kamerą filmową „VENICE”, która wyróżnia się wysoką rozdzielczością i subtelnością odwzorowania obrazu, stymuluje kreatywność twórców i zwiększa swobodę ekspresji.
- „Przyszłość rozrywki w sporcie” — systemy śledzące firmy Hawk-Eye i przyciąganie kibiców do świata wirtualnego
Należąca do Sony Group firma Hawk-Eye Innovations rozwija światowy sport, tworząc innowacje wspomagające pracę sędziów i zwiększające atrakcyjność transmisji telewizyjnych. Jej najnowszym osiągnięciem są systemy do śledzenia i wizualizacji danych o szkielecie. Systemy te pozwalają błyskawicznie i dokładnie śledzić ruchy zawodników i obiektów w czasie zmagań sportowych na żywo, gromadzić dane o szkielecie i wirtualnie rekonstruować akcję na żywo.
Współpracując z klubem piłkarskim Manchester City Football Club, Sony tworzy także globalną społeczność kibiców nowej generacji, łączącą świat fizyczny z wirtualnym. W tej próbnej realizacji wykorzystane zostaną technologie analizy obrazu i czujników firmy Sony oraz systemy śledzące firmy Hawk-Eye. Celem przedsięwzięcia jest zbadanie możliwości stworzenia nowych form rozrywki, atrakcyjnych dla kibiców sportowych z całego świata.
- STARSPHERE — tworzenie wrażeń inspirowanych kosmosem
Firma Sony we współpracy z Uniwersytetem w Tokio i Japońską Agencją Eksploracji Aerokosmicznej promuje projekt „STARSPHERE”, który ma umożliwiać inspirujące doświadczanie kosmosu. Sony po raz pierwszy zaprezentuje makietę nanosatelity wyposażonego w kamery Sony, który trafi na rynek w roku finansowym 2022. Użytkownicy mogą skorzystać z symulatora zdjęć, by sterować satelitą i utrwalać Ziemię i gwiazdy zgodnie z własnymi zamierzeniami. Celem projektu STARSPHERE jest stworzenie nowej wartości i zapewnienie inspirujących doświadczeń poprzez wzbogacenie ludzkiego postrzegania kosmosu. Projekt ten stanie się motorem wspólnych działań kreatywnych z udziałem różnych twórców i partnerów w tej dziedzinie.
Ekspozycja na platformie online „Sony Square”:
Oprócz wideo z konferencji prasowej i ze stoiska w Las Vegas firma Sony zamieści materiały filmowe o technologiach i inicjatywach związanych z podtematami: wspieraniem twórców, powiększaniem społeczności fanów i wypracowywaniem wizji lepszej planety. Udostępnione zostanie również wideo z ogłoszenia nowej gamy telewizorów Sony BRAVIA ® 8K/4K oraz transmisja na żywo koncertu z dźwiękiem 360 Reality Audio.
- Gama telewizorów BRAVIA XR™, w tym nowe modele Mini LED z innowacyjną technologią XR Backlight Master Drive
W rodzinie telewizorów BRAVIA pojawiła się nowa kategoria Mini LED. Pracujący pod kontrolą procesora Cognitive Processor XR™ unikatowy system przetwarzania sygnału „XR Backlight Master Drive” precyzyjnie steruje podświetleniem Mini LED, by zapewnić olśniewające światła i głęboką czerń w każdej części dużego ekranu. Nowa gama telewizorów BRAVIA XR™ zapewnia widzom i graczom intensywne wrażenia, na które składa się duża głębia obrazu i trójwymiarowy dźwięk.
- Transmisja na żywo muzyki 360 Reality Audio z technologią dźwięku przestrzennego
7 stycznia o godz. 1.00 czasu polskiego rozpocznie się transmisja programu „A Reality Tour in 360 Reality Audio”. Będzie on reinterpretacją materiału z historycznego koncertu Davida Bowiego, łączącą obraz z dźwiękiem przestrzennym wzmacniającym poczucie uczestnictwa i zaangażowania.*2
Technologia dźwięku przestrzennego 360 zapewnia słuchaczom realistyczne, intensywne doświadczanie występów na żywo.
*1: Używanie dronów w Stanach Zjednoczonych podlega prawu i przepisom federalnym. Pewne działania mogą również podlegać przepisom stanowym i lokalnym. Podczas obsługi statku powietrznego za przestrzeganie obowiązujących przepisów, regulacji i rozporządzeń odpowiada zdalny pilot/operator.
*2: Transmitowany na żywo dźwięk 360 Reality Audio będzie można odtwarzać przez słuchawki. Nie będzie obsługiwane odtwarzanie przez głośniki ani personalizacja dźwięku.