Europejski rynek elektroniki konsumenckiej odżywa. W pierwszym półroczu 2010 r. firma GfK Retail and Technology odnotowała wzrost aż o 4,6 % w porównaniu z 2009 r.
W segmencie hi-fi/kino domowe rozwój był mniejszy niż przeciętny i wyniósł +4%. Ciekawe, że jednocześnie spadła liczba sprzedawanych urządzeń – o 2%. Wniosek? Coraz większą popularnością cieszy się sprzęt o dobrej jakości, a więc i droższy.
Dużym wzięciem cieszą się systemy audio ze stacjami dokującymi MP3/MP4, radia internetowe oraz panele głośnikowe do kina domowego. Spektakularny sukces odnoszą jednak urządzenia dizajnerskie – dobrze zaprojektowane, efektowne, lifestyle’owe komponenty hi-fi i home cinema sprzedawały się w omawianym okresie lepiej aż o 27 %.
Rynek głośników w ujęciu wartościowym zwiększył się o 9 %, choć w ujęciu jednostkowym spadł o 6 %. Dobre wyniki zostały odnotowane w segmencie amplitunerów i amplitunerów z dostępem do internetu – tutaj wzrost wyniósł równe 10 %.