ACH ŚPIJ, SZATANIE…

ACH ŚPIJ, SZATANIE…
Nie możesz zasnąć? Twoje dziecko wyje jakby sam szatan je tulił? Wypróbuj pierwszą na świecie specjalną kołysankę Nissana, która ulula wszystko, co się rusza i nie zostawia śladu węglowego!

Pierwsza na świecie bezemisyjna kołysanka, która sprawi, że marudzące dziecko słodko zaśnie, otulone hipnotyzującym dźwiękowym pejzażem. A ty razem z nim!

  • 60% rodziców[i] przyznaje się do stosowania przejażdżki samochodem jako sposobu na usypianie dziecka[ii]
  • Nissan wymyślił pierwszą na świecie kołysankę z zerową emisją: ścieżkę dźwiękową, która łączy dźwięki Nissana LEAF z częstotliwościami wytwarzanymi przez szumiący silnik spalinowy, tworząc hipnotyczny krajobraz dźwiękowy dla zdenerwowanych dzieci
  • 70%[iii] respondentów deklaruje, że mieliby mniejsze poczucie winy, urządzając usypiające przejażdżki samochodem elektrycznym
  • Usypiające przejażdżki Nissanem LEAF pozwalają uniknąć emisji nawet 70 000 g CO2 w skali roku[iv]
  • Nissan LEAF oferuje płynniejszą i bezpieczniejszą jazdę dzięki funkcji e‑Pedal i technologii ProPILOT

Nissan spieszy na ratunek wykończonym rodzicom z całej Europy, proponując niewzbudzające poczucia winy rozwiązanie dla tych, którzy często korzystają z usypiających przejażdżek, by łagodnie ukołysać dziecko do snu.

Oto Nissan LEAF Dream Drive — pierwsza na świecie bezemisyjna kołysanka, opracowana przez inżynierów Nissana we współpracy z reżyserem dźwięku i trenerem snu Tomem Middletonem. Naśladuje ona łagodny pomruk silnika spalinowego, który podobno ma usypiający wpływ na dzieci, bez emisji CO2.

Nowe badania ujawniły, że rodzice w całej Europie cierpią na frustrujący niedobór snu. Większości (65%) rodziców dziecka w wieku do dwóch lat musi wystarczyć niespełna pięć godzin snu w nocy, a 60%[v] przyznaje, że decyduje się na usypianie dziecka przejażdżką samochodem. Ponad połowa rodziców (57%) robi to przynajmniej raz w tygodniu[vi].

Analizując powody, dla których rodzice wierzą w skuteczność tej metody, Nissan ustalił, że 70%[vii] rodziców uważa, iż chodzi o kołysanie wywołane ruchem pojazdu. W rzeczywistości jednak dzieci chętniej zasypiają w samochodzie pod wpływem kojącej częstotliwości dźwięku emitowanego przez silnik spalinowy.

Zdaniem eksperta, Paula Speed-Andrewsa, dyrektora ds. analizy hałasu i wibracji w firmie Nissan: „samochód elektryczny, taki jak Nissan LEAF, jest lepszym wyborem na usypiającą przejażdżkę, chociaż mamy świadomość, że cisza panująca podczas jazdy może nie być tak skuteczna jak odgłos pracy silnika spalinowego. Takie silniki emitują odgłosy o określonej częstotliwości — kombinację tonów białych, różowych i brązowych, która składa się na pejzaż dźwiękowy działający szczególnie kojąco i uspokajająco na dzieci”.

Częste usypiające przejażdżki samochodem z silnikiem spalinowym mogą prowadzić do zwiększenia śladu węglowego. Rocznie rodzice mogą emitować w ten sposób nawet 70 000 g CO2[viii]. Jednak 70% europejskich rodziców deklaruje, że ich poczucie winy związanej z usypiającymi przejażdżkami byłoby mniejsze, gdyby w tym celu korzystali z samochodu elektrycznego. Chcą oni także dawać lepszy ekologiczny przykład swoim dzieciom.

Starając się zaoferować rozwiązanie, Nissan podjął współpracę ze znanym reżyserem dźwięku i trenerem snu Tomem Middletonem. Tak powstała Nissan LEAF Dream Drive — pierwsza bezemisyjna kołysanka i cały album dla marudzących dzieci, zawierający pięć trzyminutowych utworów zsynchronizowanych z dźwiękami zaawansowanej pokładowej technologii dostępnej w elektrycznym Nissanie LEAF.

W bezemisyjnej kołysance Nissana połączono wyniki badań nad wczesnym rozwojem zmysłu słuchu z kreatywną strategią. Inspiracją były też dźwięki emitowane przez Nissana LEAF, zarówno w pasmie słyszalnym, jak i niesłyszalnym” — mówi reżyser dźwięku, Tom Middleton. „Wspólnie z Nissanem odnajdujemy innowacyjne, zdrowe i bezpieczne metody wykorzystania funkcjonalnych odgłosów samochodu elektrycznego także poza samym pojazdem, inspirując projektowanie nowej generacji celowych i podporządkowanych potrzebom człowieka rozwiązań i funkcji w samochodzie”.

Tom Middleton dodał: „To pierwsza na świecie współpraca, w której głównym wykonawcą jest samochód. Oprócz częstotliwości odgłosów pracy silnika spalinowego, które mogą usłyszeć tylko dzieci — i które pomagają im zasnąć — cała reszta to orkiestra dźwięków i rytmów pochodzących z wnętrza i nadwozia Nissana LEAF”.

Usypiająca przejażdżka Nissanem LEAF może także pomóc w zrelaksowaniu się samym rodzicom. Brak emisji z układu wydechowego oraz funkcja e‑Pedal pozwalają cieszyć się wyższym komfortem jazdy wynikającym z płynności ruchu oraz możliwości przyspieszania i hamowania przy użyciu tylko jednego pedału.

Ponadto system ProPILOT ogranicza stres kierowcy i sprawia, że nocna usypiająca przejażdżka jest bardziej komfortowa i bezpieczna. Rodzicowi łatwiej jest utrzymywać stałą prędkość, odległość od poprzedzającego pojazdu i pozycję pośrodku pasa ruchu.

Nissan Dream Drive to przykład wykorzystania dźwięku i innych bodźców zmysłowych do poprawy jakości życia. Zamierzony efekt osiągnięto dzięki połączeniu zdobyczy nauki o wielozmysłowym postrzeganiu, technologii immersyjnych oraz projektowania akustycznego pod kątem wykorzystania nowych szans na poprawę dobrego samopoczucia dzięki mobilności” — powiedział Ari Peralta, interdyscyplinarny naukowiec, który pomagał w prowadzeniu badań na potrzeby projektu. „Nasze pierwsze dzieło — Nissan LEAF Dream Drive, stworzone wspólnie z Nissanem — może pomóc cierpiącym na niedobór snu rodzicom w całej Europie”.

Rodzice mogą podłączyć swoje smartfony do Nissana LEAF przez Android Auto i Apple CarPlay, aby pobrać kołysankę z takich platform jak Apple Music, Spotify. SoundCloud, YouTube lub Deezer.

Bezemisyjnej kołysanki można posłuchać na platformach strumieniowych, wymienionych na stronie: https://lifetracks.lnk.to/NissanLEAFDreamDrive.

Więcej informacji o elektrycznym Nissanie LEAF: https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy/leaf.html.

###

Nissan w Europie

Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 16 000 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W 2018 roku w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano około 600 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, pojazdy użytkowe oraz Nissany LEAF, najpopularniejszy samochód elektryczny w Europie w 2018 r. Dążąc do osiągnięcia celu, jakim jest zerowa emisja zanieczyszczeń i zerowa liczba ofiar śmiertelnych na drogach, firma Nissan jest liderem w tej dziedzinie dzięki swojej wizji inteligentnej mobilności. Wyznacza ona kierunek prac firmy nad nowymi produktami i technologiami, a kompleksowe podejście do mobilności przyszłości określa najważniejsze decyzje firmy dotyczące sposobów zasilania pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem.

Nissan Motor Co., Ltd.

Nissan jest producentem pełnej gamy samochodów, posiadającym w swojej ofercie ponad 60 modeli dostępnych pod markami Nissan, Infiniti oraz Datsun. W roku obrachunkowym 2018 firma sprzedała 5,52 miliona pojazdów na całym świecie, generując przychód w kwocie 11,6 biliona jenów. Centrala Nissana w Jokohamie (Japonia) kieruje działalnością prowadzoną w sześciu regionach: Azja i Oceania, Afryka, Bliski Wschód i Indie, Chiny, Europa, Ameryka Łacińska oraz Ameryka Północna. Nissan współpracuje z francuskim producentem Renault od 1999 r., a w 2016 r. przejął 34% udziałów w Mitsubishi Motors. W roku kalendarzowym 2018 sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi sprzedał łącznie 10,76 mln pojazdów.

Więcej informacji na temat naszych produktów, usług i zaangażowania na rzecz zrównoważonej mobilności znajduje się na stronie nissan-global.com. Zapraszamy także na nasze konta w serwisach Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn oraz do oglądania najnowszych materiałów wideo na YouTube.

[i] Badania przeprowadzone w listopadzie 2019 roku przez Explain the Market na zlecenie Nissana, obejmujące 7500 konsumentów z Anglii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Norwegii i Holandii.

[ii] „Usypiająca przejażdżka” (ang.: dream driving) to krótka jazda samochodem z silnikiem spalinowym, po której dziecko łatwiej zasypia.

[iii] Badania przeprowadzone w listopadzie 2019 roku przez Explain the Market na zlecenie Nissana, obejmujące 7500 konsumentów z Anglii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Norwegii i Holandii.

[iv] Obliczono to przy założeniu, że raz w tygodniu pojazd jest wykorzystywany do 15‑minutowej usypiającej przejażdżki, podczas której porusza się ze średnią prędkością 48 km/h:

  • Średnia emisja samochodu klasy niższej średniej, zbliżonego wymiarami do modelu LEAF: 111,5 g/km (https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/2018_04_CO2_emissions_cars_The_facts_report_final_0_0.pdf)
  • Dystans pokonywany w ciągu 1 minuty przy powyższych założeniach: 800 metrów
  • Emisja CO2 w ciągu 1 minuty przy powyższych założeniach: 89,2 g
  • Ilość CO2 przy średniej emisji w ciągu 780 minut usypiających przejażdżek w ciągu roku: 69 576 g (69,576 kg)
    • Zgodnie z wynikami badań konsumentów przyjęto, że usypiające przejażdżki trwają 15 minut i odbywają się średnio raz w tygodniu

[v] Badania przeprowadzone w listopadzie 2019 roku przez Explain the Market na zlecenie Nissana, obejmujące 7500 konsumentów z Anglii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Norwegii i Holandii.

[vi] „Usypiająca przejażdżka” (ang.: dream driving) to krótka jazda samochodem z silnikiem spalinowym, po której dziecko łatwiej zasypia.

[vii] Badania przeprowadzone w listopadzie 2019 roku przez Explain the Market na zlecenie Nissana, obejmujące 7500 konsumentów z Anglii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Norwegii i Holandii.

[viii] Obliczono to przy założeniu, że pojazd jest wykorzystywany do 15‑minutowej usypiającej przejażdżki raz w tygodniu, podczas której porusza się ze średnią prędkością 48 km/h:

  • Średnia emisja samochodu klasy niższej średniej, zbliżonego wymiarami do modelu LEAF: 111,5 g/km (https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/2018_04_CO2_emissions_cars_The_facts_report_final_0_0.pdf)
  • Dystans pokonywany w ciągu 1 minuty przy powyższych założeniach: 800 metrów
  • Emisja CO2 w ciągu 1 minuty przy powyższych założeniach: 89,2 g
  • Ilość CO2 przy średniej emisji w ciągu 780 minut usypiających przejażdżek w ciągu roku: 69 576 g (69,576 kg)
    • Zgodnie z wynikami badań konsumentów przyjęto, że usypiające przejażdżki trwają 15 minut i odbywają się średnio raz w tygodniu
Kategorie: NOWOŚCI

Skomentuj