Marka Audel powstała w 2007 roku. Pierwotną ideą projektanta Waltera Carzana było poszukiwanie synergii między światem high fidelity a światem wystroju wnętrz.
Pierwsze katalogi Audela zdecydowanie potwierdzały powyższe i dawały spore możliwości wyboru. Oferta podzielona była na dwie serie. Jedna miała za zadanie łączyć świat muzyki i sztuki użytkowej, druga skupiała się przede wszystkim na bezkompromisowej jakości dźwięku. Obie kolekcje wyszły spod ręki i ołówka W. Carzana, a łączyło je wykorzystanie sklejki brzozowej. Początkowo wybrano ten materiał ze względu na gust estetyczny, ale wkrótce inżynierowie Audela docenili znakomite właściwości akustyczne jakie oferuje ten materiał. Sklejka brzozowa gwarantuje idealną odpowiedź obudowy głośników, a także gwarantuje niesamowitą symetrię charakteru dwóch obudów stereo.
Pierwsza seria produktów obejmowała takie modele jak Fred & Ginger, Hi fido i Niño. Te bardzo znane produkty, szczególnie w Japonii, pozostawały w katalogu Audel do 2016 roku. Następnie zostały wycofane. Dzięki tym produktom warsztat rzemieślniczy Audel został bardzo doceniony, a wiele magazynów meblarskich wydało zdjęcia tych produktów na swoich okładkach. Niestety, rynek akcesoriów wyposażenia i przedmiotów designerskich jest specyficzny. W tym sektorze doskonałość jakości dźwięku nie jest wymagana, jak w sektorze hi-fi, więc ceny tych całkowicie ręcznie wykonanych produktów nie wydawały się zgodne z oczekiwaniem rynku.
Po 9 latach produkcji kierownictwo firmy Audel niechętnie podjęło decyzję o zaprzestaniu produkcji tej linii głośników. W międzyczasie eksperymenty inżynierów i kreatywność Waltera Carzana skupiły się wyłącznie na doskonaleniu samej kolekcji hi-end.
Historia produktów hi-fi firmy Audel zaczyna się od pierwszej serii tradycyjnie wykonanej z tylnym panelem refleksyjnym. Jej osobliwością (w produktach podstawkowych) był kwadratowy kształt, a także wykonanie bardzo eleganckiej podstawy, która od razu została doceniona przez pasjonatów. Te produkty to CG509 i CG618. Przełom technologiczny nastąpił w 2011 roku, kiedy Walter Carzan i inżynier Davide Ballo wspólnie przestudiowali odważną propozycję najmniejszego modelu w katalogu. Tak narodziła się Nika.
Dziś Nika występuje już w trzeciej odsłonie, ewoluowała, zachowując swój genialny początkowy pomysł w nienaruszonym stanie. Nika to niewielka kolumna z 3-calowym przetwornikiem, składająca się z komory odsprzęgającej o małej częstotliwości i długiego (prawie 60 centymetrów) kanału strojącego. W ten sposób częstotliwość rezonansowa jest obniżona, rezonanse wewnętrzne są zerowane, a powstawanie fal stojących jest zminimalizowane. Rezultatem jest rozmiar sceny dźwiękowej i rozszerzenie częstotliwości, które ma niewielu konkurentów, biorąc pod uwagę rozmiar kolumny. Nika dała firmie świadomość, że podąża we właściwym kierunku w dążeniu do jakości dźwięku.
Lata od 2012 roku charakteryzowały się chęcią przeniesienia wiedzy zdobytej na modelu Nika, na znacznie większe modele, dlatego w 2014 roku narodziła się pierwsza wersja Maliki. Malika zbiera świetne recenzje i nawet w 2015 roku została wyróżniona przez chiński magazyn Super AV jako najlepsza kolumna podłogowa.
W 2017 roku majątek Audel został całkowicie przejęty przez architekta Waltera Carzana. Od teraz wszystkie wysiłki skupiają się na rynku high-end. Kilka patentów zostało opracowanych w celu dalszej optymalizacji potencjału konstrukcyjnego sklejki brzozowej. W 2018 roku zaprezentowane zostały wersje mk2 modeli Sonika, Magika i Malika i w krótkim czasie zostały docenione w różnych częściach świata, nie tylko za wyśmienity dźwięk, ale także design i jakość wykonania.
Dziś serce bijące w głośnikach Audel nazywa się IRS. Patent polega na wykonaniu wewnętrznego użebrowania niwelującego rezonanse i fale stojące.