W programie albumu IV Symfonia oraz muzyka do baletu „Syn marnotrwany” Sergiusza Prokofiewa. Wcześniej ten sam skład, czyli Sao Paulo Symphony Orchestra pod batutą Marin Alsop, wydał na Blu-ray Audio w tej samej wytwórni świetnie przyjętą Piątą. Jeśli brazylijska orkiestra oraz amerykańska dyrygentka utrzymali formę, a inżynierowie NAXOSA nie zawalili, szykuje się wielkie wydarzenie artystyczne i fonograficzne.
Alsop ostatnio ma świetną passę – jako pierwsza kobieta w 119-letniej historii Promsów poprowadziła z wielkim sukcesem słynną BBC Last Night. Do pełnego szczęścia brakuje jej jednak małego diamentu – dyrekcji jednej z wielkich światowych orkiestr. Z całym szacunkiem, ani zespół z Sao Paulo, ani z Baltimore, na czele których stoi, nie należą chyba jeszcze do pierwszej piątki. London Symphony Orchestra owszem, ale po zakończeniu w 2017 roku kadencji w Berlinie obejmie ją sir Simon Rattle. Sfera najwyższych stanowisk w świecie muzyki klasycznej wciąż jest domeną mężczyzn, którzy niespecjalnie kryją się ze swoimi uprzedzeniami wobec pań dążących na szczyty – niedawno Wasilij Petrenko, szef Liverpoolczyków, powiedział, nawiązując do występu Alsop podczas „promsów”, że kobieta na dyrygenckim podium oznacza, że muzycy myślą o czymś innym niż ćwiczony repertuar. Seksizm w czystej postaci.
Mamy jednak nadzieję, że pani Alsop nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa i wespnie się na samą górę. Przykład może brać z Klausa Heymanna. Założony przez niego NAXOS właśnie ogłosił, że do swojego serwisu streamingowego, w którym znajduje się 70 tys. własnych pozycji, dołożył klasyczny repertuar z katalogu Sony. Nawet nie próbujemy zgadnąć, jak za 5 lat będzie nazywała się największa firma na rynkku „powagi”. Wiemy po prostu, że będzie to NAXOS.