Jak wynika z raportu NPD Group w pierwszym półroczu wartość sprzedaży słuchawek wyposażonych w technologię Bluetooth wyniosła 54 procent wartości sprzedaży na rynku słuchawek. Obroty w całym segmencie wzrosły w porównaniu z ubiegłym rokiem o 7 procent. Popyt na sprzęt bezprzewodowy wzrósł natomiast aż o 42 procent.
Analitycy uważają, że tak znaczna dynamika jest spowodowana m.in. rosnącą popularnością tego rodzaju akcesoriów wśród osób uprawiających sport. Ludzie po prostu nie lubią, gdy podczas ćwiczeń kable się plączą i owijają wokół szyi i rąk. Sądzi się również, że mogła się do tego przyczynić energooszczędna technologia Bluetooth Low Energy. Nie bez znaczenia jest także spadek cen – aż 30 procent sprzedanych słuchawek BT kosztowało poniżej 50 dolarów. W ubiegłym roku ich udział wyniósł tylko 16 procent. W prognozach na przyszłość zwraca się uwagę, że zapowiadana przez Apple rezygnacja ze standardowych wejść jack 3,5 mm w następnych modelach iPhone’a może tylko zwiększyć zapotrzebowanie na sprzęt bezprzewodowy.
Liderami w sprzedaży słuchawek BT są Beats (marka należąca do Apple) oraz LG, które łącznie mają 65 procent rynku. Dalsze miejsca zajmują Bose, Jaybird i Skullcandy.