Pierwsza zdecydowanie dobra – znacząco spada sprzedaż odtwarzaczy MP3. Jak stwierdza agencja badawcza Mintel, w ostatnim kwartale 2012 roku klienci w Wielkiej Brytanii kupili aż o 22 procent mniej PMP (Portable Media Player) niż w podobnym okresie ubiegłego roku. Dramatycznie spada również sprzedaż iPodów – do rekordowo niskiego poziomu 5,3 mln egzemplarzy. Redukcji nie zapobiegła nawet październikowa premiera nowego Nano. Analitycy prognozują, że w 2017 roku klienci będą kupować dwa razy mniej empetrójek niż teraz.
Druga wiadomość jest już niestety zła – regres na rynku PMP wcale nie oznacza mniejszej popularności formatu MP3. Funkcję przenośnych odtwarzaczy muzycznych przejmują po prostu komórki i smartfony, doskonale sprawdzające się jako uniwersalne gadżety. Co więcej, mogą się one przyczynić do jeszcze większej – czy to możliwe? – popularyzacji MP3, gdyż ułatwiają kupowanie i ściąganie plików w tym standardzie bezpośrednio ze sklepów internetowych. Więcej – click here.
Kategorie:
NOWOŚCI