Takie są ustalenia raportu MIDIA Research dotyczące zachowań Brytyjczyków na rynku muzycznym. Ciekawostką jest, iż prawie 1/4 abonentów serwisów streamingowych, które wbrew urzędowemu optymizmowi rozwijają się jednak stosunkowo wolno, nadal uprawia praktyki uznawane za pirackie.
Wnioski? Strumieniowanie prawdopodobnie w pełni zaspokaja potrzeby odbiorców, którzy dobrze czują się w mainstreamowym reperturze, jednak poszukujący innego rodzaju wrażeń stale penetrują na własną rękę obszary poza kontrolą wielkich firm.
Zastanawiająca jest także dość duża bezwładność rozwojowa nowych technologii – w 10 lat po uruchomieniu iTunes i 5 po odpaleniu Spotify nadal są one z punktu widzenia rynkowego niszami. Sporymi, ale jednak niszami. Okazuje się, że niełatwo przełamać przyzwyczajenia słuchaczy. Może dlatego najszybciej rozwijającym się medium jest YouTube, będący w istocie przedłużeniem i reinkarnacją doskonale znanej MTV.
Cały raport do pobrania tutaj.