Takie są rezultaty badań CBOS. Pracownia ustaliła także, że 81 procent respondentów przypatrywało się zmaganiom młodych pianistów w telewizji. Tylko 11 procent wybrało radio, a 8 – internet.
Największe zainteresowanie wzbudził finał, który przyciągnął – w różnych środkach przekazu – aż 66 proc. ankietowanych. 49 procent Polaków uważa także, że oglądało koncerty laureatów. Rywalizacja etapowa interesowała mniej więcej 20-30 procent pytanych.
Przy okazji CBOS sprawdził, ilu Polaków słucha muzyki poważnej. Dużo. Aż 47 procent. Jednak często – tylko 10 procent. Reszta – sporadycznie (21 procent) lub rzadko (16 procent).
I na koniec ciekawostka. XVII Konkurs Chopinowski odbywał się w okresie 1-23 października 2015, czyli w finale kampanii wyborczej. Wśród tych, którzy w badaniu zadeklarowali się jako zdecydowani miłośnicy klasyki, telewizyjne debaty głównych kandydatów do rządzenia wzbudziły mniejsze zainteresowania niż występy trzech ostatnich finalistów – Charlesa Richarda-Hamelina, Dmitrija Shishkina i Yike Tony’ego Yanga.