CUD WAGNEROWSKI

CUD WAGNEROWSKI


Czy opery Ryszarda Wagnera mogą być dochodowe w mieście, które uchodzi za gejowską stolicę Ameryki?

Oczywiście! Udowodniła to San Francisco Opera, wystawiając w czerwcu i lipcu br. Wagnerowską tetralogię „Pierścień Nibelunga” w reżyserii Franceski Zambello. Na 14 przedstawień „Walkirii”, „Złota Renu”, „Zygfryda” i „Zmierzchu bogów” dyrygowanych przez Donalda Runniclesa sprzedano w sumie 44 055 biletów, czyli 99,96 procent wszystkich dostępnych wejściówek! Widzowie zostawili w kasach rekordową sumę 7 236 673 dolarów, a dodatkowe przychody są generowane poprzez handel gadżetami: bluzami, plakatami i kalendarzami. W czasach kryzysu, który masakruje orkiestry, niszczy filharmonie i rujnuje opery, sukces SFO jest czymś absolutnie fenomenalnym i… zupełnie niezrozumiałym. Chyba że założymy, iż San Francisco to najbardziej perwersyjne miasto świata…

Kategorie: NOWOŚCI

Skomentuj