MET PLAYER

MET PLAYER


Nowojorska Metropolitan Opera pokazuje, jak można zarabiać pieniądze korzystając z nowoczesnych technologii

Peter Gelb, obecny szef MET, a wcześniej prezes Sony Classical, chciałby, żeby każdy spektakl w jego operze był oglądany tak, jak mecze New York Yankees – w barach, samochodach, kinach, na lotniskach, w internecie… Wierzy w nowe media i potrafi się nimi posługiwać.

Kiedy w 2006 roku startowały transmisje przedstawień w HD do kin, w programie było 6 oper przekazywanych do 248 sal w 8 krajach. W nowym sezonie projekt ten obejmuje 12 inscenizacji, 1500 kin i… 46 krajów. Strumień pieniędzy płynie wartko.

Ale Gelb – jak na prawdziwego menedżera przystało – umiejętnie dywersyfikuje źródła dochodów: własne wydawnictwa, sprzedaż praw do publikacji nagrań, współpraca z radiową siecią satelitarną Sirius oraz internetową Pandorą, sieciowa oferta przedstawień prezentowanych w standardzie wysokorozdzielczym… Już teraz dyrektor Metropolitan twierdzi, że jest ona największym na świecie elektronicznym producentem oper.

Efekty? Zyski netto MET wynoszą 11 mln dolarów. Więcej na ten temat w artykule „Wall Street Journal

Kategorie: NOWOŚCI

Skomentuj