Taka jest konkluzja raportu przygotowanego na University of South Carolina przez specjalistów Anneberg Innovation Lab. W pierwszej dziesiątce znajduje się wiele renomowanych marek, w tym m.in. Google i Yahoo!, którym w ogóle nie przeszkadza, że czerpią zyski z reklam umieszczanych na stronach nielegalnie dystrybuujących muzykę i filmy. Poniżej czołówka firm wspierających reklamowo takie postaci, jak Kim Dotcom. Informacja na ten temat – tutaj.
1. Openx, a US company backed by Accel Partners, Index Ventures and SAP Ventures that claims to serve more than 1 trillion ad impressions per year
2. Google, including Double Click
3. Exoclick, a Barcelona-based firm that claims to serve around 2 billion ad impressions per day
4. Sumotorrent
5. Propeller Ads Media, a UK-based ad network that promises 'targeted reach and quality inventory’
6. Yahoo!, including Right Media
7. Quantcast, a US firm backed by Founders Fund, Cisco Systems, Polaris Venture Partners, Revolution Ventures and Allen & Company
8. Mediashakers, a Geneva-based ad network
9. Yesads, a Clicksor-owned ad network that claims to serve 900 million ad impressions each month
10. Infolinks, a US company that says its clients include 100,000 sites in 128 countries