POCZTÓWKA Z CHIN

POCZTÓWKA Z CHIN
Z Chińczykami warto trzymać nie tylko dlatego, że są duzi i mocni, ale także dlatego, że lubią muzykę i mają na nią coraz więcej pieniędzy

Badania „Music 360 China” przeprowadzone przez firmę Nielsen wykazały, że statystyczny mieszkaniec Państwa Środka wydaje rocznie na muzykę 86 dolarów. Niewiele? Tylko dla porządku przypominamy, że w Chinach żyje obecnie ponad 1,3 mld ludzi, z czego 73 procent to osoby w wieku 15-64 lata. Ilu z nich słucha muzyki? Okazuje się, że wyraźnie mniej w porównaniu np. ze Stanami Zjednoczonymi. W USA muzyki słucha 91 procent populacji, w Chinach 72 procent. Średnio Chińczycy poświęcają muzyce 16 godzin tygodniowo.

Z szacunków The Demand Institute wynika, że w ciągu następnej dekady nasi przyjaciele znad rzeki Jangcy wydadzą na cele konsumpcyjne 56 bilionów dolarów. Jaką część będzie w stanie zaabsorbować przemysł rozrywkowy, w tym muzyczny? Jest szansa, że znaczącą. Większość tej olbrzymiej kwoty to pieniądze w rękach młodych ludzi, którzy chętnie się bawią i nie liczą się z groszem. Przemysł muzyczny musi w tych rachubach uwzględnić jednak dwie rzeczy – olbrzymią popularność streamingu, z którego korzysta ok. 70 procent odbiorców oraz dużą skłonność do uczestnictwa w wydarzeniach live. Wydatki na płyty są niewielkie – kupuje je ok. 10 proc. Chińczyków.

china music 360 chart

Kategorie: NOWOŚCI

Skomentuj