Tegoroczna linia QLED obejmuje sześć serii telewizorów o przekątnych od 43 do 82 cali. W Polsce w dniach od 18 do 31 marca br. w ramach przedsprzedaży u wybranych partnerów dostępne będą modele Ultra High Definition (4K) z serii Q90, Q80, Q85 oraz Q70 z ekranami o przekątnej 65 i 75 cali. W zależności od sieci handlowej oferta może obejmować pakiet dodatkowych korzyści, w tym usługi transportu i instalacji lub akcesoria[2].
W tym roku telewizory QLED dostarczą widzom jeszcze więcej emocji – do wyboru jest aż 20 modeli w rozdzielczości 4K oraz jeden model QLED 8K z ekranami o przekątnej od 65 do 85 cali, a na zamówienie nawet 98 cali. Zróżnicowane pod względem designu telewizory oferują technologie i funkcje, które przekładają się na jakość obrazu. Wśród nich wymienić można m.in. Ultra Szeroki Kąt Widzenia, dzięki któremu obraz jest równie dobry z każdego miejsca na kanapie. Jeśli dodamy do tego Bezpośrednie Strefowe Podświetlenie[1], które odpowiada za poprawę kontrastu, czerni oraz odwzorowania szczegółów, a także procesory Samsung Quantum 4K oraz 8K, wykorzystujące sztuczną inteligencję, to możemy liczyć na wyjątkowe wrażenia wizualne.
Jako przedstawicie serii QLED nowe telewizory zachwycają kolorami – są w stanie odwzorować ponad miliard odcieni ze 100-procentowym natężeniem, co oznacza, że zobaczymy subtelne różnice w odcieniach i przejściach tonalnych. Wszystkie tegoroczne modele QLED są także zgodne ze standardem HDR10+. Technologia ta odpowiada m.in. za poprawę poziomu jasności, a ustawienia dobierane są dla każdej ze scen osobno. Właśnie dlatego telewizory Samsung mogą odwzorowywać niektóre jaśniejsze fragmenty scen jeszcze jaśniej, a ciemniejsze ciemniej. Zyskujemy dzięki temu dodatkową głębię i realizm wyświetlanych treści.
W przedsprzedaży dostępne będą modele QLED Q70/Q80/Q85 oraz Q90 o rozdzielczości Ultra High Definition (4K) z ekranami o wielkości 65 i 75 cali. Kupując premierowe produkty w ramach tej specjalnej oferty w dniach 18 – 31 marca, nabywcy mogą liczyć na dodatkowe korzyści[2], które – w zależności od partnera – mogą obejmować bezpłatny transport oraz instalację, a także wieszak do montażu telewizora na ścianie w prezencie[3]. Produkty dostępne będą w RTV EURO AGD, Media Markt, Media Expert, Neonet i sklepach Samsung Brand Store.
Jak pokazują najnowsze dane firmy badawczej IHS Markit, przez ostatnie 13 lat telewizory Samsung były najczęściej wybierane przez konsumentów na całym świecie[4]. To efekt dużej innowacyjności, dbałości o design i wysokich nakładów na badania, które przekładają się na jakość obrazu oraz intuicyjność obsługi. Pozwoliło to także wprowadzić telewizory w świat Internetu i Internetu Rzeczy. Przez kilka ostatnich lat Samsung wypracował nową rolę telewizora w domu – dziś nie jest to tylko ekran podłączony do anteny. Jest to multimedialne centrum i designerski element wyposażenia wnętrza.
Doskonałym przykładem takiego postrzegania roli telewizora jest dostępny w serii QLED Tryb Ambient. Dzięki niemu największy w domu ekran – niczym kameleon – wtapia się we wnętrze. Pozwala wyświetlić np. wzór tapety, która znajduje się na ścianie, na której wisi urządzenie, czy też jej kolor[5]. Tryb ten pomoże także przeobrazić telewizor w osobiste centrum informacji – zobaczymy prognozę pogody czy nagłówki informacji.
[1] W modelach Q70R, Q80R, Q85R oraz Q90R i Q950R.
[2] Szczegółowe informacje o promocji oraz pakiecie korzyści należy szukać na stronach partnerów.
[3] Telewizory będą dostarczane z Uchwytem Przylegającym (No-Gap), albo z wieszakiem w standardzie VESA.
[4] Źródło: IHS Markit TV Sets Intelligence Service.
[5] Działanie funkcji tworzenia obrazu ściany w trybie Ambient może się różnić w zależności od otoczenia, w jakim zainstalowany jest telewizor, w tym między innymi od: designu ściany, wzorów na ścianie i koloru ściany.