STRATY W AMERYCE

STRATY W AMERYCE
Szybki bilans amerykańskiego rynku muzycznego w 2013 r. wg agencji Nielsen

– Sprzedaż singli cyfrowych była mniejsza o 5,7 procent niż w roku 2012 i spadła z poziomu 1,36 do 1,24 mld utworów. To pierwszy spadek na tym rynku od czasu pojawienia się iTunes.
– Liczba sprzedanych albumów cyfrowych wyniosła 117,7 mln i była tylko o 0,1 niższa niż w 2012 r.
– Ogólna sprzedaż albumów osiągnęła 289,4 mln egz., co oznacza spadek o 8,4 procent w porównaniu z 2012 r.
– Sprzedaż płyt CD była mniejsza o 14,5 procent i wyniosła 165,4 mln egz. W 2012 roku było to 193,4 mln egz.
– Winyle stanowią w USA 2 procent sprzedaży płyt. W 2013 roku na tym rynku zanotowano aż 32-procentowy wzrost do poziomu 6 mln egzemplarzy.
– Najlepiej sprzedającym się albumem był „20/20” Justina Timberlake, który rozszedł się w nakładzie 2,43 mln sztuk. To jedyna płyta, która w USA przekroczyła w 2013 roku pułap 2 mln egzemplarzy. Jednocześnie to album, który znalazł się na pierwszym miejscu z najgorszym wynikiem od 1991 roku.
– Streaming był wyższy o 32 procent niż w 2012 i dobił do poziomu 118,1 mld odtworzeń. 

Kategorie: NOWOŚCI

Skomentuj