Na zawartość wydawnictwa składają się w sumie nagrania 13 programów wykonanych podczas 25 recitali w 14 różnych salach koncertowych. Boks zawiera fonogramy Columbii Masterworks z lat 1966 i 1968 oraz RCA Red Seal z okresu 1975-1983, w przeważającej jednak większości są to nieznane do tej pory archiwalia, prezentujące niezrównany kunszt pianisty podczas występów na żywo. Materiały zostały poddane pieczołowitemu masteringowi, jednak nie były montowane.
Do wydania dołączony jest esej Bernarda Horowitza, badacza zgłębiającego karierę wielkiego pianisty, oraz wywiad z Thomasem Frostem, długoletnim producentem artysty. Ponadto w zestawie znajdują się reprodukcje wybranych programów, dokumenty koncertowe oraz pełne informacje na temat samych nagrań.
Wydawnictwo poszerza znaną do tej pory dyskografię Horowitza o trzy nowe pozycje z twórczości kompozytorów bardzo bliskich jego sercu – mowa o „Karnawale” op. 9 Schumanna, etiudzie op. 25 nr 10 Chopina i preludium na lewą rękę op. 9 nr 1 Skriabina.
Koncertowe płyty pianisty ukazują się pół wieku po jego ponownym powrocie na scenę. Kiedy 9 maja 1965 roku po dwunastoletniej przerwie znowu pojawił się przed publicznością, momentalnie ją zahipnotyzował, udowadniając, że jest prawdziwym arcymistrzem. Jego występy były niezapomnianymi spektaklami wirtuoza, który czarował pełną paletą barw i odcieni, potrafił tworzyć magiczną więź ze słuchaczami i wykorzystać dla swojej sztuki specyfikę sal koncertowych. Nigdy nie poddawał się rutynie, dlaczego każdy jego recital był wyjątkowy i niepowtarzalny – utwory za każdym razem były wykonywane inaczej.
Gdy tylko było to możliwe, Columbia i RCA nagrywały jego koncerty, tworząc w ten sposób bazę dla komercyjnych edycji zatwierdzonych przez artystę podczas jego długoletniej kariery fonograficznej. Zapisy te zostały odrestaurowane na podstawie źródłowych materiałów, które przeleżały nietknięte w archiwach Sony. Dzięki zaawansowanym technologiom brzmią dzisiaj niezwykle żywo i realistycznie, tworząc wrażenie uczestnictwa w koncertach.
Zbiór zapoczątkowuje dziewięć nagrań z lat 1966-1968 dokonanych przez Columbię w Filadelfii, Bostonie, Chicago, Waszyngtonie oraz na Yale University, Queens College i w kampusie Brooklyn College. To bezcenny dowód wyjątkowości artysty, który w czasie swoich recitali nigdy nie oszczędzał się i zawsze był spontaniczny, nie myśląc o ostrożnych sukcesach.