Telewizory firmy Samsung są najczęściej wybierane przez Polaków[1]. W pierwszym półroczu br. firma ilościowo miała ponad 25 proc. udziału w całkowitej sprzedaży detalicznej telewizorów w Polsce [1]. Ten okres był dla koreańskiego producenta równie dobry w ujęciu globalnym – 30 proc.[2] udział to najlepszy wynik od 6 lat.
- W Polsce po pierwszym półroczu br. firma jest liderem zarówno w ujęciu ilościowym (ponad 25 proc.), jak i wartościowym (ponad 32 proc.)[1]
- Pierwszą połowę 2019 roku Samsung zakończył z najlepszym wynikiem także globalnie – ponad 30 proc. To najwyższy udział od 6 lat.
- Na te wyniki duży wpływ ma konsekwentny rozwój serii telewizorów QLED, które oferowane są w dwóch wariantach: 8K i 4K.
- Polacy nie tylko chętnie kupują telewizory Samsung, ale także je rekomendują. Z badania wykonanego przez ARC Rynek i Opinia[3] wynika, że telewizor producenta poleciłoby 67 proc. Polaków w wieku 18 – 65 lat.
Samsung konsekwentnie realizuje swoją strategię. Flagowa linia QLED, czyli telewizorów LCD z warstwą kropek kwantowych, w tym roku liczy aż pięć serii 4K – Q90, Q85, Q80, Q70 i Q60 – oraz QLED 8K Q950 z ekranami o przekątnej od 43 do 98 cali[4]. Tak duże zróżnicowanie to odpowiedź na konkretne wyzwania, jakie stawiają widzowie.
Coraz chętniej wybieramy większe ekrany, które z jednej strony poprawiają nasze wrażenia z oglądania, a z drugiej są trudniejsze do ukrycia. Odpowiedzią Samsunga na to wyzwanie jest Tryb Ambient, dzięki któremu telewizor staje się ozdobą wnętrza, niezależnie od tego, czy telewizor jest włączony, czy też nie.
Duże ekrany to także większe wymagania względem jakości obrazu. Tu z pomocą przychodzi Inteligentne Skalowanie do 4K lub 8K (w zależności od modelu telewizora). Sztuczna inteligencja zastosowana w telewizorach QLED 8K i tegorocznych QLED 4K poprawia jakość obrazu w czasie rzeczywistym, niezależnie od tego, czy materiał pochodzi z Internetu, czy jest to telewizja cyfrowa, konsola do gier czy też własne nagrania[5].
Samsung doskonale zdaje sobie sprawę, że dziś telewizor to coś więcej niż telewizja. To nowoczesna platforma domowej rozrywki, która ma spełniać potrzeby wszystkich użytkowników. Właśnie dlatego w telewizorach tego producenta każdy znajdzie coś dla siebie. Kiedy chcemy, największy w domu ekran zastąpi ten kinowy i przeniesie nas do filmowego świata, kiedy indziej stanie się nośnikiem wspomnień, gdy wraz z bliskimi oglądamy zdjęcia z wakacji, będzie także niezastąpionym towarzyszem podczas samotnych gamingowych wieczorów. To właśnie ta różnorodność sprawia, że Polacy wybierają telewizory Samsung.
——————————————-
[1] W oparciu o raporty dot. sprzedaży detalicznej międzynarodowej firmy badawczej; za okres styczeń 2017 – lipiec 2019.
[2] Według danych IHS Markit; 21 sierpnia 2019 r. oraz informacji serwisu Business Korea.
[3] Omnibus CAWI przeprowadzony przez ARC Rynek i Opinia, próba N= 1000 Polaków w wieku 18-65 lat, reprezentatywna ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania i region GUS, sierpień 2019.
[4] QLED 8K 98 cali dostępny na zamówienie.
[5] Efekty mogą się różnić w zależności od typu materiałów oraz ich formatu. Skalowanie może nie działać na materiały przesyłane z komputera oraz w niektórych przypadkach przy włączonym Trybie Ambient lub Gra.