CHARTY Z WYSP

CHARTY Z WYSP
Płyty i radio nadal pozostają podstawowym źródłem muzyki dla większości słuchaczy, wśród których przeważają mężczyźni. Z najnowszych wynalazków największą popularnością cieszą się darmowy streaming i muzyczne klipy w YouTube

Takie są ustalenia raportu MIDIA Research dotyczące zachowań Brytyjczyków na rynku muzycznym. Ciekawostką jest, iż prawie 1/4 abonentów serwisów streamingowych, które wbrew urzędowemu optymizmowi rozwijają się jednak stosunkowo wolno, nadal uprawia praktyki uznawane za pirackie.

Wnioski? Strumieniowanie prawdopodobnie w pełni zaspokaja potrzeby odbiorców, którzy dobrze czują się w mainstreamowym reperturze, jednak poszukujący innego rodzaju wrażeń stale penetrują na własną rękę obszary poza kontrolą wielkich firm.

Zastanawiająca jest także dość duża bezwładność rozwojowa nowych technologii – w 10 lat po uruchomieniu iTunes i 5 po odpaleniu Spotify nadal są one z punktu widzenia rynkowego niszami. Sporymi, ale jednak niszami. Okazuje się, że niełatwo przełamać przyzwyczajenia słuchaczy. Może dlatego najszybciej rozwijającym się medium jest YouTube, będący w istocie przedłużeniem i reinkarnacją doskonale znanej MTV.

Cały raport do pobrania tutaj.


Kategorie: NOWOŚCI

Skomentuj