Badania – przeprowadzone w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Francji, Szwecji i Australii między 29 grudnia 2015 r. i 8 stycznia 2016 r. – wykazały, że ludzie, którzy słuchają wspólnie muzyki spędzają ze sobą więcej czasu (tygodniowo o 3 h 13 m), są bliżej siebie (w sensie fizycznym o 12 procent) i częściej uprawiają seks. I to aż o 67 procent, co musi być szalenie przykrą informacją dla producentów suplementów o działaniu podpalającym.
Dobre wiadomości natomiast możemy przekazać branży spożywczej – muzyka w kuchni zwiększa chęć do gotowania u 50 procent badanych i sprawia, że potrawy smakują lepiej. W nagłośnionej kuchni ludzie pozostają też o 20 proc. dłużej.
Generalnie – ulubione piosenki poprawiają nastrój u 62 procent ludzi. Wyniki badań są efektem ankiety przeprowadzonej wśród 30 tysięcy osób oraz obserwacji poczynionych w 30 gospodarstwach domowych.
Cały projekt został przeprowadzony przy wykorzystaniu sprzętu Sonos oraz strumienia muzycznego Apple Music, który od dzisiaj jest dostępny w urządzeniach… Sonos.