MUSIC CONSUMER INSIGHT REPORT 2016

MUSIC CONSUMER INSIGHT REPORT 2016
Z badań przeprowadzonych przez Międzynarodową Federację Przemysłu Fonograficznego (IFPI) wynika, że smartfony są podstawowym źródłem muzyki już dla 55 procent słuchaczy.

Badania Music Consumer Insight Report 2016, których celem była analiza zachowań odbiorców muzyki zostały przeprowadzone na zlecenie IFPI przez firmę Ipsos w 13 krajach: USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Szwecji, Australii, Japonii, Korei Południowej, Brazylii i Meksyku. To największe światowe rynki muzyczne – w sumie sprzedaje się tam aż 84 procent wszystkich nagrań muzycznych.

Sondaż wykazał rosnące znaczenie smartfonów jako głównego sprzętu odsłuchowego. Prześcignęły one pod tym względem desktopy. W porównaniu z ubiegłym rokiem, liczba osób zadowalających się smartfonami w słuchaniu muzyki zwiększyła się o 10 procent. Najwięcej tego rodzaju użytkowników jest w krajach rozwijających się – w Meksyku jest ich aż 77 procent, w Korei 75, a w Brazylii – 69. Dla przykładu – w Japonii to grupa zaledwie 39-procentowa.

Najpopularniejszym serwisem muzycznym jest bezapelacyjnie YouTube. W grupie wiekowej 16-24 korzysta z niego aż 93 procent słuchaczy. Średnia dla wszystkich badanych krajów wynosi 82 procent. Na znaczeniu zyskują specjalistyczne portale strumieniowe – używa ich już 37 procent ankietowanych. Za muzykę płaci 48 procent ludzi – albo kupując płyty (również w firmie cyfrowej), albo usługi streamingowe.

Najbardziej zaangażowaną i aktywną muzycznie grupą są nastolatkowie w wieku 13-15 lat. Aż 82 procent twierdzi, że muzyka odgrywa w ich życiu ważną rolę. W przedziale 16-24 ten odsetek wynosi 72 procent, 25-34 – 70 procent, a 35-44 – 69 procent.

Piractwo muzyczne w internecie uprawia 35 procent użytkowników. Zmienia się jednak jego charakter. Prawie połowa słuchaczy w grupie 16-24 lata (49 procent) korzysta z nielicencjonowanych serwisów strumieniowych.

Pełny raport – tutaj.

Kategorie: NOWOŚCI

Skomentuj