YURBUDS

YURBUDS
  Na polski rynek wchodzi nowa marka słuchawkowa. Ma zdecydowanie sportowy charakter i jest wspierana przez JBL

Ta stosunkowo młoda firma założona została w 2009 roku w USA i już stała się najlepiej sprzedającą słuchawki sportowe firmą w tym kraju, a swoją markę wprowadziła w 53 krajach na całym świecie. Pomysł na biznes wyszedł od Setha Burgetta i Richa Danielsa.

Seth jest triathlonistą na dystansie Ironman i normą są dla niego niezwykle ciężkie treningi obejmujące cztery godziny jazdy na rowerze i dwie godziny biegu. Po tak długim wysiłku zdarzało się, że uszy bardziej mu doskwierały niż reszta ciała, a wszystko za sprawą źle dopasowanych słuchawek. Z drugiej strony Rich jest dwudziestopięciokrotnym maratończykiem.

Jego treningi to co najmniej cztery godziny biegu długodystansowego. Z praktyki znane są mu zatem problemy z wypadającymi z uszu słuchawkami. Z przyjaciółmi zwykli nawet żartować, że to specyficzna odmiana tańca w czasie biegu kiedy na zmianę wypada to jedna, to druga słuchawka, a Ty podejmujesz nieustanne próby umieszczenia ich z powrotem w uszach. W końcu jednak zmuszony jesteś poddać się i zarzucić słuchanie muzyki.

Wkrótce do tej dwójki dołączyli także Craig Ceranna, Robert Bondurant, Damon Johnson oraz Daniel DeVille. Ta grupa sportowców postawiła sobie za cel wyjść naprzeciw potrzebom innych pasjonatów sportu, którzy w czasie treningów lubią słuchać muzyki, i stworzyć słuchawki specjalnie z myślą o nich. Jedyne co musieli zrobić, to na etapie projektu opracować kształt słuchawki, która będzie idealnie dopasowana do ucha bez względu na to jak nietypowe ćwiczenia i wyzwania stawiamy swojemu ciału. Tylko tyle i aż tyle.

W tym celu podjęli współpracę z firmami specjalizującymi się w projektowaniu najbardziej ergonomicznych kształtów, tj. myszka do komputera dla Microsoft czy szczoteczka do zębów dla Oral B. Celem było stworzenie słuchawek z gwarancją, że ich długie użytkowanie nie będzie bolesne dla uszu, a także nie będą z tych uszu wypadały. Ponadto dostarczą doskonałego brzmienia bezpośrednio do kanału usznego.

Dzisiaj z dumą podkreślają, że w odróżnieniu od innych firm sprzedających słuchawki, nie sprzedają jedynie gadżetu z dziedziny elektroniki, ale prawdziwy sprzęt sportowy. Jeśli zapytać klientów posiadających słuchawki Yurbuds co jest dla nich najważniejsze w tych słuchawkach, to doskonała jakość dźwięku czy marka wcale nie znajdą się na pierwszym miejscu, najważniejsze jest by dobrze i wygodnie trzymały się w uchu. Jest to esencją każdej części sportowego wyposażenia – zupełnie jak wygodne i dobrze dopasowane buty czy strój. W hierarchii potrzeb sportowców numerem jeden jest niewypadanie słuchawek z uszu, numerem dwa wygoda ich użytkowania przez wiele godzin, a numerem trzy dobre brzmienie i prosty styl.


Pojawienie się marki Yurbuds na polskim rynku jest świetną wiadomością dla sportowców. Do tej pory dziewięć na dziesięć osób słuchających muzyki w czasie treningu, narzekało na złe dopasowanie słuchawek do ucha oraz ich wypadanie. Założyciele firmy Yurbuds mocno wzięli sobie do serca te dane, a dodatkowo postawili na konsultacje z klientami – podróżowali, dopytując gdzie dokładnie najbardziej boli ucho po długotrwałym użytkowaniu słuchawek.

Konsekwencją tych wszystkich działań było powstanie słuchawek, które posiadają atest Ironman, czyli sprawdzają się w użytkowaniu bez przerwy przez 140,6 mil sportu wyczynowego. Wszystko dzięki wypracowanym dwóm nowym technologiom: twist-lock oraz Quick Clik.

Pierwsza z nich (twist lock) to innowacyjna metoda utrzymywania słuchawek w uchu poprzez ich wkręcenie. Druga – Quick Clik – to wmontowane magnesy, które utrzymują słuchawki razem, kiedy aktualnie nie są używane. Yurbuds jako marka wpisała się tym samym w najpopularniejsze obecnie trendy konsumenckie, którymi są dobra elektronika oraz działania na rzecz zdrowego trybu życia i uprawiania sportów. Teraz można ją kupić także w Polsce.

Seria Endurance jest pierwszą linią odpornych na pot słuchawek Yurbuds i stanowi trzon oferty. Modele wchodzące w jej skład to: Inspire 100 (zaprojektowane jako wyposażenie sportowe, doskonale dopasowane do ucha, eliminują dźwięki zewnętrzne, cechuje je wyjątkowa wytrzymałość), Inspire 200 (dodatkowo wyposażone w technologię Quick Clik, która za sprawą wbudowanych magnesów umożliwia bezpieczny transport słuchawek w czasie, gdy nie są używane), Inspire 300 (ten model wyposażono dodatkowo w mikrofon oraz prosty w użyciu pilot, charakteryzuje go także doskonałe brzmienie sygnowane przez JBL), Inspire 400 (ostatni z modeli charakteryzuje się systemem operacyjnym przystosowanym do urządzeń Apple).

Następne modele to Focus 100, Focus 200, Focus 300 i Focus 400. Jedyna różnica pomiędzy poszczególnymi modelami Inspire i Focus polega na tym, że te drugie są słuchawkami zausznymi. Dodatkowo obie linie posiadają rozszerzenie oferty adresowane bezpośrednio do kobiet – modele słuchawek w kolorach biały z różowym, fioletowym lub niebieskim, które są nieco mniejsze.

Poza wymienionymi topowymi produktami kolejna seria – Signature – uznawana jest i rekomendowana przez profesjonalnych sportowców czy triathlonistów. Obejmuje modele ITX 1000, ITX 2000 oraz ITX 3000 i charakteryzuje ją niezwykle trwały, tkany przewód. W końcu seria Adventure, obejmująca modele Explore Talk, Explore Pro, Venture Talk oraz Venture Pro, przeznaczona jest dla sportowców trenujących na wolnym powietrzu.

Ostatnią grupą słuchawek Yurbus są słuchawki bezprzewodowe. Znaleźć można tu modele takie jak: Leap wireless, Liberty wireless oraz Hybrid wireless. Ponieważ słuchawki sportowe stały się częścią wyposażenia sportowego, to marka Yurbuds poszerzyła swoją ofertę o gadżety ułatwiające z nich korzystanie. Pojawiają się tu zatem: opaski na ramię Ergosport oraz Ergosport LED (również w białej wersji kolorystycznej adresowanej do kobiet).


Marka Yurbuds zawita w polskich sklepach jesienią 2014 roku, a ceny tych słuchawek sportowych zaczynać się będą od około 80 zł.








Kategorie: NOWOŚCI

Skomentuj